Logo: BIP

Kalendarz wydarzeń



News box

GMINNY PUNKT KONSULTACYJNO – INFORMACYJNY PROGRAMU „CZYSTE POWIETRZE”

Już od 31 maja 2021 r. wniosek w Programie „Czyste Powietrze” wypełnisz i złożysz w Urzędzie Gminy Bojadła.
W związku z podpisaniem przez Gminę Bojadła porozumienia z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze od dnia 31 maja 2021 r. został uruchomiony w Urzędzie Gminy Bojadła punkt konsultacyjno – informacyjny programu „Czyste Powietrze”
W trosce o Państwa bezpieczeństwo prosimy o wcześniejsze telefoniczne umówienie terminu wizyty spotkania pod numerem telefonu: 68 329 76 01. Takie rozwiązanie usprawni pracę punktu konsultacyjno-informacyjnego i wykluczy oczekiwanie na pomoc przy wypełnieniu wniosków.
 
Punkt konsultacyjno-informacyjny czynny będzie:
1.  w poniedziałki, w godzinach 14.00-16.00
2. wtorek, piątek  w godzinach  7.15 – 9.15 
3. środa, czwartek w godzinach. 12.00 – 14.00  
Istnieje możliwość indywidualnego umówienia się na wizytę.
 
Więcej informacji dotyczących programu „Czyste powietrze” dostępnych na stronie https://portal.wfosigw.zgora.pl/ .

Wsparcie dla osób poszukujących pracy - ostatnie wolne miejsca!

Szanowni Państwo,

Chciałabym uprzejmie Państwu przypomnieć o trwającej rekrutacji do projektu Career Turn – bezpłatnego wsparcia zawodowego, realizowanego przez Fundację Rozwoju Kwalifikacji STELLA VIRIUM oraz firmę UBS, o którym pisałam jakiś czas temu.

Zostały ostatnie wolne miejsca!

Projekt kierowany jest do osób szukających pracystudentów wchodzących na rynek pracy lub osób mających trudności z podjęciem zatrudnienia. 

Realizowany jest już od 8 lat. Wcześniej we Wrocławiu i Krakowie, a od zeszłego roku, że względu na pandemię COVID -19, w formie zdalnej, w języku polskim i angielskim.

Co oferujemy?

•    dwutygodniowe warsztaty online (sierpień 2021) prowadzone przez ekspertów – pracowników korporacji;

•    indywidualne wsparcie coachów/mentorów;

•    doskonalenie znajomości praktycznej języka angielskiego;

•    przygotowanie i wsparcie w procesach rekrutacyjnych;

•    certyfikat potwierdzający osiągnięte kwalifikacje.

Wymagamy jedynie waszej motywacji i komunikatywnej znajomości języka angielskiego! 

 

Jakie zagadnienia obejmują webinaria?

•  Zmiana osobista – początek nowej pracy;

•  Podstawy komunikacji biznesowej ; 

•  Sektor BPO/SSC i Struktury Organizacyjne;

•  Wprowadzenie do przetwarzania danych;

•  Wprowadzenie do zarządzania projektami;

•  Umiejętności rekrutacyjne:  CV i rozmowa rekrutacyjna; 

•  Konwersacja w języku angielskim;

•  MS Word, MS Powerpoint, MS Excel.

 

Program zakończy się uzyskaniem rozpoznawalnego wśród pracodawców certyfikatu, który zwiększa szanse na zatrudnienie w firmie UBS lub w innej korporacji na terenie całej Polski

Wszystkie działania projektowe są finansowane przez korporację sektora usług wspólnych, firmę UBS. Swoim działaniem od lat bezpłatnie pomagamy w zwiększeniu zatrudnialności i zdobyciu nowych kwalifikacji osób zagrożonych utratą pracy, pozostających bez pracy lub chcących zmienić ścieżkę kariery oraz wziąć udział w procesach rekrutacyjnych do korporacji – sektora BPO/SSC.

 

Rekrutować można przez formularzhttps://www.stellavirium.org/aplikuj-2/ do 18 lipca.

Zapraszamy do kontaktu!

 

Wyślij e-mail

lub 509 206 033, 502 151 079, 510 932 418

 

Znajdziecie nas również tutaj:

Facebook: https://www.facebook.com/StellaVirium

Instagram: https://www.instagram.com/fundacja_stellavirium/

Oraz https://www.stellavirium.org/

"Dobry Start" z ZUS

"Dobry Start" z ZUS
Od nowego roku szkolonego 300 zł w ramach programu "Dobry Start” będzie przyznawał
i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
W ramach programu rodzice - bez względu na dochody - mogą otrzymać jednorazowo
300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych. Wsparcie przysługuje na dzieci do 20. roku życia lub 24 lat, jeśli posiadają orzeczenie o niepełnosprawności.
Wnioski będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 r., wyłącznie elektronicznie – za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, portalu Emp@tia lub przez serwisy internetowe niektórych banków. Również zawiadomienia dotyczące świadczeń „300 plus” będą przekazywane w formie elektronicznej. Samo świadczenie zostanie wypłacone wyłącznie na rachunek bankowy.
Na Platformie Usług Elektronicznych ZUS udostępnił specjalny kreator wniosków
o świadczenia z programu „Dobry Start”. Pomoże on uniknąć błędów przy staraniu się
o wsparcie. Pracownicy ZUS we wszystkich placówkach będą pomagali w założeniu profilu na PUE i poprawnym wypełnieniu wniosku o świadczenie „300 plus”. Dodatkowo
w wybranych placówkach Poczty Polskiej, KRUS, urzędach i instytucjach  będzie można uzyskać pomoc w elektronicznym złożeniu wniosku w ramach programu „Dobry Start”. Zainteresowanym pomagać będą pracownicy ZUS.
 
Przygotuj odpowiednie dane oraz dokumenty do złożenia wniosku o świadczenie dobry start:
  • dane dzieci, na które wnioskujesz o świadczenie dobry start (w tym PESEL),
  • informacje o szkołach, do których uczęszczają dzieci,
  • orzeczenie potwierdzające niepełnosprawność,
  • numer rachunku bankowego,
  • dowód osobisty,
  • jeśli nie posiadasz Platformy Usług Elektronicznych ZUS również adres email.

Od 23 czerwca 2021 rachmistrzowie spisowi rozpoczną realizację wywiadów bezpośrednich w terenie.

Od 23 czerwca br. rachmistrzowie spisowi rozpoczną realizację wywiadów bezpośrednich w terenie i będą kontaktować się z osobami, które nie spisały się przez Internet, nie spisały się na infolinii (22 279 99 99) ani nie zadzwonił do nich rachmistrz spisowy. Wywiady bezpośrednie prowadzone będą przez rachmistrzów spisowych z zachowaniem wszelkich procedur sanitarnych i dystansu społecznego.???? Przypominamy, że nie można odmówić przekazania danych rachmistrzowi kontaktującemu się z osobami objętymi spisem. Więcej informacji o pracy rachmistrza terenowego znajduje się na stronie ???? https://bit.ly/2SHe5Ih
#LiczySięKażdy #NSP2021
 
Gmina Bojadła informuje, że uprawnionym rachmistrzem spisowym jest Pani Ewelina Borówczak,
 
Co warto wiedzieć o identyfikatorze rachmistrza

Już od jutra tj. od 23.06 br. rachmistrzowie spisowi zaczną odwiedzać respondentów, którzy do tej pory nie spisali się przez Internet, na infolinii lub w trakcie wywiadu telefonicznego.

Rachmistrza, który odwiedza respondenta w celu przeprowadzenia wywiadu spisowego można poprosić o wylegitymowanie się oficjalnym identyfikatorem. Każdy rachmistrz powinien mieć go przy sobie i okazać na prośbę respondentowi.

Identyfikator musi zawierać następujące informacje:

  1. imię i nazwisko wraz ze zdjęciem,
  2. numer identyfikatora oraz hologram,
  3. nazwę i logo wojewódzkiego biura spisowego,
  4. podpis osoby upoważnionej do wystawienia identyfikatora,
  5. okres, na jaki identyfikator został wystawiony,
  6. informację na odwrocie, na terenie jakiego województwa rachmistrz jest upoważniony do zbierania danych.
 

W przypadku dalszych  wątpliwości warto skorzystać z  pozostałych możliwości weryfikacji rachmistrza jakie zapewniło Centralne Biuro Spisowe. Można to zrobić m.in. poprzez specjalnie przygotowaną aplikację dostępną na stronie: https://rachmistrz.stat.gov.pl/formularz/

Rachmistrz spisowy nie będzie pytał o stan majątkowy respondenta, wartość przedmiotów należących do domowników, nie będzie również wymagał okazania korespondencji urzędowej np. z ZUS czy z bankami, ani prywatnej. Rachmistrz zada tylko te pytania, które są zapisane w formularzu. Wszyscy respondenci odpowiadają na te same pytania, nie są one różnicowane pod jakimkolwiek względem.

W przypadku stwierdzenia faktycznych nieścisłości należy przerwać wywiad, spisać dane rachmistrza i skontaktować się z najbliższym urzędem gminy, urzędem statystycznym lub jego oddziałem.

Wywiady bezpośrednie będą prowadzone z zachowaniem procedur sanitarnych rekomendowanych przez MZ i GIS. Każdy rachmistrz powinien używać niezbędnych środków ochrony osobistej i zachowywać dystans społeczny.

Przypominamy, że zgodnie z obowiązującym stanem prawnym, respondent nie może odmówić rachmistrzowi realizacji wywiadu i przekazania danych w ramach spisu powszechnego (art. 17a ust. 1-3 ustawy o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. (Dz. U. z 2019 r. poz. 1775).`

Zajęcia Piłkarskie z Fundacją Sportową Sokół

Jako Fundacja Sportowa Sokół zapraszamy wszystkie dzieci – chłopców i dziewczynki w wieku od 5 do 12 lat na zajęcia piłkarskie w poniedziałki o godz. 18:00 na boisko szkolne przy Szkole w Bojadłach.
Zajęcia są otwarte i bezpłatne dla wszystkich do końca maja.
nr tel: 691 035 495

Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021!

 
GŁÓWNA STRONA SPISU:
 
Gmina Bojadła od 1 kwietnia 2021r. bedzie udostępniać stanowisko do samospisu w Urzedzie Gminy!
Wejście B, pok 35 - Sala Urzedu Stanu Cywilnego
Proces samospisu będą wspomagali pracownicy Gminnego Biura Spisowego.
 
Już 4 maja rusza telefoniczny spis
 
10 porad spisowych
jak się spisać
jak spisać się bezpiecznie
 
 
 

#Szczepimy się

  
 
Dotyczy: nowych przepisów dot. zwalczania koronawirusa w przygranicznych krajach związkowych Niemiec
W związku z faktem, iż duża liczba mieszkańców województwa lubuskiego pracuje bądź prowadzi działalność gospodarczą na terenie Niemiec lub jest w inny sposób związana z gospodarką czy instytucjami niemieckimi (np. system ochrony zdrowia czy system oświaty), w załączeniu przekazuję do wiadomości i służbowego wykorzystania Informację w sprawie nowych przepisów dot. zwalczania koronawirusa w przygranicznych krajach związkowych Niemiec.
Informację uzyskano z Biura Koordynatora ds. Polsko-Niemieckiej Współpracy Międzyspołecznej i Przygranicznej, Premiera Brandenburgii, Dietmara Woidke.
Uprzejmie proszę o zapoznanie się z dołączoną informacją i jej szerokie rozpowszechnienie wśród Państwa pracowników, w lokalnych społecznościach i w gronie szczególnie zainteresowanych grup zawodowych i społecznych.
 
Informacja w sprawie nowych przepisów dot. zwalczania koronawirusa w przygranicznych krajach związkowych Niemiec
 
Ze względu na utrzymującą się trudną sytuację w związku ze zwalczaniem COVID-19, rząd federalny i kraje związkowe uzgodniły w dniu 5 stycznia 2021 r. dalsze środki. Celem tych działań jest ograniczenie liczby zakażeń koronawirusem w Niemczech, które znacznie wzrosły wraz z nadejściem zimy, oraz umożliwienie służbom zdrowia możliwie jak najdokładniejszą identyfikację łańcuchów zakażeń. Obciążenie niemieckiego systemu opieki zdrowotnej utrzymuje się na wysokim poziomie i nadal rośnie. Ponadto warunki sezonowe w miesiącach zimowych sprzyjają rozprzestrzenianiu się wirusa.
 
Część uchwały z dnia 05 stycznia 2021 r. stanowi wprowadzenie rozszerzonego obowiązku przeprowadzenia testów poza istniejącym już obowiązkiem odbycia kwarantanny dla osób przyjeżdżających z zagrożonych obszarów. W przypadku wjazdu z obszarów ryzyka na terytorium Niemiec zasadniczo należy dodatkowo wprowadzić obowiązek przeprowadzenia testów przy wjeździe poza istniejącym obowiązkiem odbycia dziesięciodniowej kwarantanny, który można zakończyć przed terminem, jeżeli wynik testu na koronawirusa, przeprowadzonego najwcześniej piątego dnia kwarantanny, będzie negatywny (strategia dwóch badań).
 
Szczegółowe uzgodnienia zawarte między rządem federalnym a krajami związkowymi można znaleźć pod następującym linkiem: https://www.bundesregierung.de/breg-de/aktuelles/bund-laender-beschluss-1834282. Wdrażanie postanowień odbywa się na podstawie odpowiednich rozporządzeń dotyczących kwarantanny obowiązujących w danych krajach, które mogą różnić się szczegółami z uwzględnieniem rozwoju regionalnego. Odpowiednie linki do rozporządzeń dotyczących kwarantanny w poszczególnych krajach, określające również okres ich trwania, znajdują się poniżej.
 
W piśmie z dnia 5 stycznia 2021 r. pan Grodecki zwrócił się z pytaniem o skutki nowych przepisów dla niemieckich i polskich pracowników przygranicznych, przede wszystkim w odniesieniu do obowiązkowych badań, grupy osób, których one dotyczą, przejęcia kosztów i częstotliwości badań oraz uznania wyników polskich testów. We współpracy z właściwymi granicznymi krajami związkowymi opracowaliśmy pierwsze zestawienie aktualnie obowiązujących przepisów. W celu zapoznania się z aktualnym i wyczerpującym zakresem obowiązujących przepisów należy jednak skorzystać z odpowiednich stron internetowych rządów poszczególnych krajów związkowych.
 
Poniższe zestawienie przedstawia krótki opis. W tym miejscu muszę również odnieść się do (nowego) rozporządzenia w sprawie ochrony przed ryzykiem zakażeń związanych z wjazdem do kraju, które zostało uchwalone przez rząd federalny w dniu 13 stycznia 2021 r. Rozporządzenie zawiera i uzupełnia poprzednie zasady dotyczące obowiązkowego badania dla osób wjeżdżających z obszarów ryzyka, jak również ruchu turystycznego. Włączone zostały również dodatkowe postanowienia dotyczące nowych mutacji koronawirusa. Ponadto nowe zasady mają na celu jak największe ograniczenie dalszego rozprzestrzeniania się koronawirusa. Zgodnie z niniejszym rozporządzeniem w najbliższym czasie mogą nastąpić kolejne zmiany.
 
Meklemburgia-Pomorze Przednie
 
Pracownicy przygraniczni i osoby często przekraczający granicę są w Meklemburgii-Pomorzu Przednim nadal są zwolnieni z obowiązku odbywania kwarantanny, jeżeli posiadają negatywny wynik testu (możliwe są również szybkie testy), który został przeprowadzony nie wcześniej niż cztery dni przed wjazdem lub bezpośrednio po wjeździe.
 
Zasadniczo istnieje specjalne rozporządzenie dotyczące uczniów, zgodnie z którym nie ma ani obowiązku odbywania kwarantanny ani przeprowadzania testów, ponieważ przyjmuje się, że szkoły mają odpowiedni plan higieny i bezpieczeństwa. Jednak pełnoletni uczniowie podlegają obowiązkowym poddania się testom (w tym szybkim testom). Wynik testu nie może być starszy niż cztery dni w przypadku regularnych wjazdów.
Wynik testu należy przedłożyć w formie papierowej lub elektronicznej, musi być sporządzony w języku niemieckim, angielskim lub francuskim i musi dotyczyć testu przeprowadzonego w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w innym państwie opublikowanym przez Instytut Roberta Kocha na stronie: www.rki.de/covid-19-tests.
 
Zasadniczo za test musi zapłacić pracodawca lub osoba, która poddała się testowi.
 
Podstawę tych przepisów stanowi aktualne rozporządzenie w sprawie kwarantanny kraju związkowego Meklemburgia-Pomorze Przednie, które można przeczytać tutaj: https://www.regierung-mv.de/corona/Verordnungen-und-Dokumente/.
 
 
Brandenburgia
 
Od dnia 16 grudnia 2020 r. zasadniczo skutkiem wjazdu do Brandenburgii lub wyjazdu z Brandenburgii przez granicę brandenbursko-polską jest odbycie 10-dniowej kwarantanny. Od dn. 13 stycznia 2021 r. wjazd do Brandenburgii będzie wymagał również przedłożenia testu na koronawirusa (możliwe są również szybkie testy), którego wynik nie jest starszy niż 48 godzin lub który należy przeprowadzić niezwłocznie po wjeździe. Dokument musi być wydany w języku niemieckim, angielskim lub francuskim. Koszty testu ponoszą osoby podróżujące.
 
Zasadniczo pracownicy przygraniczni są jednak zwolnieni z obowiązku odbywania kwarantanny i przeprowadzenia testu. Do grupy tej, podobnie jak wcześniej, należą na przykład osoby dojeżdżające do pracy lub uczniowie i studenci uczęszczający do placówek edukacyjnych w sąsiednim kraju. Wyłączone są również osoby, które wjeżdżają do Brandenburgii w celu podjęcia pracy przez co najmniej trzy tygodnie. Jednak w tym przypadku nie ma możliwości skontaktowania się z osobami spoza grupy pracowników w ciągu 10 dni od wjazdu, a pracodawca musi być w stanie udokumentować w urzędzie ds. zdrowia podjęcie odpowiednich działań.
 
Aktualne rozporządzenie w sprawie środków stosowanych w ramach kwarantanny dla osób przyjeżdżających i wyjeżdżających jest dostępne na stronie internetowej Centrum Zarządzania Kryzysowego w Brandenburgi (https://kkm.brandenburg.de/kkm/de/).
 
 
Saksonia
 
Dnia 08.01.2021 r. Saksonia przyjęła poprawkę do saksońskiego rozporządzenia w sprawie kwarantanny dotyczącej koronawirusa. Zawiera ona obowiązek przeprowadzania testów co tydzień dla osób dojeżdżających do pracy, studentów i praktykantów począwszy od dnia 18 stycznia 2021 r. Możliwe są również szybkie testy. Uznawane są badania przeprowadzane na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
 
Saksońskie Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Transportu udziela dofinansowania w wysokości do 10 euro za test (wystarczy na szybkie testy) dla danych przedsiębiorstw. Przedsiębiorstwa mogą składać wnioski w tej sprawie do Dyrekcji Kraju Związkowego Saksonia.
 
Zaktualizowany katalog FAQ zostanie wkrótce opublikowany tutaj: https://www.coronavirus.sachsen.de/informationen-fuer-einreisende-nach-sachsen-7298.html
Zmienione rozporządzenie zostanie opublikowane dnia 18 stycznia tutaj: https://www.coronavirus.sachsen.de/amtliche-bekanntmachungen.html#a-7900