Logo: BIP

Kalendarz wydarzeń



Komunikaty

"Dobry Start" z ZUS

"Dobry Start" z ZUS
Od nowego roku szkolonego 300 zł w ramach programu "Dobry Start” będzie przyznawał
i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
W ramach programu rodzice - bez względu na dochody - mogą otrzymać jednorazowo
300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych. Wsparcie przysługuje na dzieci do 20. roku życia lub 24 lat, jeśli posiadają orzeczenie o niepełnosprawności.
Wnioski będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 r., wyłącznie elektronicznie – za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, portalu Emp@tia lub przez serwisy internetowe niektórych banków. Również zawiadomienia dotyczące świadczeń „300 plus” będą przekazywane w formie elektronicznej. Samo świadczenie zostanie wypłacone wyłącznie na rachunek bankowy.
Na Platformie Usług Elektronicznych ZUS udostępnił specjalny kreator wniosków
o świadczenia z programu „Dobry Start”. Pomoże on uniknąć błędów przy staraniu się
o wsparcie. Pracownicy ZUS we wszystkich placówkach będą pomagali w założeniu profilu na PUE i poprawnym wypełnieniu wniosku o świadczenie „300 plus”. Dodatkowo
w wybranych placówkach Poczty Polskiej, KRUS, urzędach i instytucjach  będzie można uzyskać pomoc w elektronicznym złożeniu wniosku w ramach programu „Dobry Start”. Zainteresowanym pomagać będą pracownicy ZUS.
 
Przygotuj odpowiednie dane oraz dokumenty do złożenia wniosku o świadczenie dobry start:
  • dane dzieci, na które wnioskujesz o świadczenie dobry start (w tym PESEL),
  • informacje o szkołach, do których uczęszczają dzieci,
  • orzeczenie potwierdzające niepełnosprawność,
  • numer rachunku bankowego,
  • dowód osobisty,
  • jeśli nie posiadasz Platformy Usług Elektronicznych ZUS również adres email.

Wsparcie dla osób poszukujących pracy - ostatnie wolne miejsca!

Szanowni Państwo,

Chciałabym uprzejmie Państwu przypomnieć o trwającej rekrutacji do projektu Career Turn – bezpłatnego wsparcia zawodowego, realizowanego przez Fundację Rozwoju Kwalifikacji STELLA VIRIUM oraz firmę UBS, o którym pisałam jakiś czas temu.

Zostały ostatnie wolne miejsca!

Projekt kierowany jest do osób szukających pracystudentów wchodzących na rynek pracy lub osób mających trudności z podjęciem zatrudnienia. 

Realizowany jest już od 8 lat. Wcześniej we Wrocławiu i Krakowie, a od zeszłego roku, że względu na pandemię COVID -19, w formie zdalnej, w języku polskim i angielskim.

Co oferujemy?

•    dwutygodniowe warsztaty online (sierpień 2021) prowadzone przez ekspertów – pracowników korporacji;

•    indywidualne wsparcie coachów/mentorów;

•    doskonalenie znajomości praktycznej języka angielskiego;

•    przygotowanie i wsparcie w procesach rekrutacyjnych;

•    certyfikat potwierdzający osiągnięte kwalifikacje.

Wymagamy jedynie waszej motywacji i komunikatywnej znajomości języka angielskiego! 

 

Jakie zagadnienia obejmują webinaria?

•  Zmiana osobista – początek nowej pracy;

•  Podstawy komunikacji biznesowej ; 

•  Sektor BPO/SSC i Struktury Organizacyjne;

•  Wprowadzenie do przetwarzania danych;

•  Wprowadzenie do zarządzania projektami;

•  Umiejętności rekrutacyjne:  CV i rozmowa rekrutacyjna; 

•  Konwersacja w języku angielskim;

•  MS Word, MS Powerpoint, MS Excel.

 

Program zakończy się uzyskaniem rozpoznawalnego wśród pracodawców certyfikatu, który zwiększa szanse na zatrudnienie w firmie UBS lub w innej korporacji na terenie całej Polski

Wszystkie działania projektowe są finansowane przez korporację sektora usług wspólnych, firmę UBS. Swoim działaniem od lat bezpłatnie pomagamy w zwiększeniu zatrudnialności i zdobyciu nowych kwalifikacji osób zagrożonych utratą pracy, pozostających bez pracy lub chcących zmienić ścieżkę kariery oraz wziąć udział w procesach rekrutacyjnych do korporacji – sektora BPO/SSC.

 

Rekrutować można przez formularzhttps://www.stellavirium.org/aplikuj-2/ do 18 lipca.

Zapraszamy do kontaktu!

 

Wyślij e-mail

lub 509 206 033, 502 151 079, 510 932 418

 

Znajdziecie nas również tutaj:

Facebook: https://www.facebook.com/StellaVirium

Instagram: https://www.instagram.com/fundacja_stellavirium/

Oraz https://www.stellavirium.org/

Konkurs fotograficzny "Wakacje z aparatem"

Załączniki

Zgłoś nielegalne postępowanie z odpadami

Widzisz wysypisko śmieci w pobliskim lesie, a może nagły wzrost ilości transportów ciężarowych jakie zaczęły przyjeżdżać na teren nieruchomości położonych z dala od gęstej zabudowy mieszkalnej, w okolicy lasów, miejsc rzadko uczęszczanych i nieużytkowanych terenów przemysłowych oraz pojawienie się na ich ternie różnego rodzaju beczek i pojemników zgłoś to Inspekcji Ochrony Środowiska.
 
 
W ostatnich latach nasila się zjawisko porzucania odpadów przez nieuczciwe podmioty
gospodarujące odpadami. Odpady nielegalnie deponowane są na terenach leśnych, wyrobiskach poeksploatacyjnych, opuszczonych terenach przemysłowych. Duży problem stanowi również porzucanie odpadów przez nieuczciwe podmioty w pomieszczeniach i na posesjach osób prywatnych.
W związku z tym Główny Inspektor Ochrony Środowiska ostrzega właścicieli gruntów oraz magazynów pod wynajem przed działalnością oszustów. Firmy wynajmują magazyny i inne nieruchomości pod pozorem legalnej działalności i gromadzą tam odpady bez wiedzy właściciela, a po wypełnieniu obiektu zaprzestają działalności i znikają.
Oszuści działają zazwyczaj według prostego schematu. Umowę z właścicielem podpisuje doraźnie powołana firma, nieoficjalnie współpracująca z nieuczciwym podmiotem. Wynajmowany teren w krótkim czasie zostaje zapełniony odpadami, a następnie firma znika z rynku, pozostawiając problem właścicielowi.
Zgodnie z ustawa o odpadach, posiadacz odpadów jest obowiązany do ich niezwłocznego usunięcia z miejsca nieprzeznaczonego do ich składowania lub magazynowania. W przypadku, gdy nie uda się odnaleźć podmiotu który zdeponował nielegalnie odpady, obowiązek usunięcia odpadów spoczywa więc na właścicielu nieruchomości, który musi ponieść całkowity koszt ich utylizacji.
Dlatego należy zachować dalece idącą ostrożność, dokładnie weryfikować firmy, z którymi zawierane są umowy oraz regularnie kontrolować wynajmowane pomieszczenia i grunty.
W przeciwnym wypadku kosztem utylizacji takich odpadów, który często może wynosić kilka milionów złotych, mogą zostać obciążeni właściciele gruntów.
Ograniczone zaufanie oraz rzetelna analiza umów i osób z którymi je zawieramy mogą zaoszczędzić sporych kłopotów finansowych. Należy pamiętać, że przyjmując na swój teren odpady, bierzemy na siebie olbrzymi koszt ich utylizacji, o który wzbogaciła się zorganizowana grupa przestępcza.
Jednocześnie Główny Inspektor Ochrony Środowiska apeluję do wszystkich aby uważnie obserwowali swoje najbliższe otoczenie i niezwłocznie informowali Policję oraz Inspekcję Ochrony Środowiska o podejrzeniu nielegalnego postępowania z odpadami lub niezgodnego z prawem korzystania ze środowiska.
 
W celu ułatwienia zgłaszania tego rodzaju nielegalnej działalności na stronie internetowej Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska został stworzony specjalny interaktywny formularz, który w sposób łatwy i sprawny umożliwia zgłoszenie np. nielegalnego składowiska odpadów. Wystarczy wskazać lokalizację danego miejsca i dodać krótki opis danego zgłoszenie (ewentualnie zamieszczając do niego zdjęcie). Zgłoszenia można dokonać również w sposób anonimowy.
 
Wszystkie zgłoszenia dokonane elektronicznie trafiają bezpośrednio do Departamentu Zwalczania Przestępczości Środowiskowej, który po ich dokładnej analizie podejmuje decyzję o dalszych działaniach w sprawie.
 
Pamiętajmy o odpowiedzialności za nasze dobro wspólne jakim jest środowisko – dzięki wspólnym działaniom organów ochrony środowiska oraz obywateli chronimy je i razem ograniczmy negatywne skutki działalności mafii śmieciowej.
 
 

Ogłoszenie o pierwszym przetargu ustnym nieograniczonym dla działki nr 521/7 w Klenicy.

Zapraszamy do pobrania darmowej aplikacji eko-przyszłości

ZWIĄZEK MIĘDZYGMINNY EKO-PRZYSZŁOŚĆ POLECA

Darmowa aplikacja mobilna na telefon! Pobierz i bądź na bieżąco!

HARMONOGRAM ODBIORU ODPADÓW KOMUNALNYCH 

Właściciele nieruchomości będą mieli możliwość pobrania darmowej aplikacji z funkcją informacyjno-edukacyjną na urządzenie mobilne (telefon). Aplikacja wspomaga mieszkańców w odnalezieniu właściwego harmonogramu odbioru odpadów za pomocą nazwy miejscowości, ulicy i nr domu.

Wystarczy wyszukać w sklepie Google Play dla systemu Android lub Apple Store dla systemu iOS (dla iPhon-ów) nazwę Eko-Przyszłość z logo Związku Międzygminnego „ Eko – Przyszłość" (zielony listek) i pobrać aplikację. Po pobraniu należy wpisać swój adres (w przypadku braku nazwy ulicy w wyszukiwarce należy pozostawić pole ulicy puste lub ponownie wpisać nazwę miejscowości), ustawić powiadomienia i gotowe.

 

więcej na stronie : http://eko-przyszlosc.pl/darmowa-aplikacja-na-telefon/

Popularyzacja szczepień

Załączniki

II rekrutacja do projektu pt. Własna firma- start dla młodych

Informacja o działaniu Urzędu Gminy

OGŁOSZENIE !
 
Informujemy, że Urząd Gminy Bojadła w dniu 4 czerwca 2021 roku będzie nieczynny.
 
z up Wójta
Ryszard Piwowar
Sekretarz Gminy

Uwaga 31.05.2021 r. Przerwa w dostawie wody

O G Ł O S Z E N I E !
 
Wójt Gminy Bojadła informuje, że w dniu 31.05.2021 r. (poniedziałek) w godz. 8.00-15.00 nastąpi przerwa w dostawie wody w miejscowości Klenica, Przewóz w związku z trwającymi pracami przy inwestycji pn. Budowa mostu przez rzekę Odrę wraz  z budową  nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 282” .
Za utrudnienia przepraszamy.
 
Wójt Gminy Bojadła
   /-/ Krzysztof Gola
1 ... 5 6 7 8 9 ... 12